
Инвестицияларды мемлекеттік қолдаудың мақсаты экономиканы дамыту үшін қолайлы инвестициялық ахуалды қалыптастыру және жаңаларын құруға инвестицияларды ынталандыру, заманауи технологияларды қолдана отырып, жұмыс істеп тұрған өндірістерді кеңейту және жаңарту, қазақстандық кадрлардың біліктілігін арттыру және қоршаған ортаны қорғау болып табылады. Инвестицияларды мемлекеттік қолдауды инвестициялық келісімшарттар жасасу және олардың орындалуын бақылау үшін Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайтын уәкілетті инвестициялық орган жүзеге асырады.
Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес инвестициялар үшін инвестициялық преференциялар беру тәртібі, инвестициялық басымдықтар және арнайы инвестициялық жобалар бар.
Инвестициялық преференциялар - бұл Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес берілетін мақсатты сипаттағы артықшылықтар.
Басым инвестициялық жоба инвестициялық жобаға жатады:
- заңды тұлғаға республикалық бюджет туралы заңда белгіленген айлық есептік көрсеткіштің (2525 теңге) екі миллион еселенген мөлшерінен кем емес мөлшерде жаңа өндірістік объектілердің құрылысына инвестиция салуды қарастыратын жаңа өндірістер құру туралы. инвестициялық преференцияларды ұсыну;
- заңды тұлғаға республикалық бюджет туралы заңда белгіленген айлық есептік көрсеткіштің кемінде бес миллион еселенген мөлшерінде инвестициялауды көздейтін қолданыстағы объектілерді кеңейту және (немесе) жаңарту туралы, негізгі құралдарды өзгерту үшін инвестициялық преференциялар беруге өтінім берген күні, оның ішінде жаңартуды енгізу туралы өнім өндіретін қолданыстағы өндірістік объектілерді қайта жаңарту (қайта құру, қайта құру, жаңарту).
Заңды тұлға жаңа өндірістер құру немесе қолданыстағы өндірістерді кеңейту және (немесе) жаңарту жөніндегі басым инвестициялық жобаны белгілі бір басым бағыттар бойынша жүзеге асырады, тізбесін Қазақстан Республикасының Үкіметі бекітеді.
Арнайы инвестициялық жоба дегеніміз - Қазақстан Республикасының кеден заңнамасына сәйкес арнайы экономикалық аймақтың қатысушысы немесе еркін қойманың иесі ретінде тіркелген, Қазақстан Республикасының заңды тұлғасы іске асыратын және (немесе) іске асыратын инвестициялық жоба немесе Қазақстан Республикасының заңды тұлғасы жүзеге асыратын жоба. автокөлік құралдарын өнеркәсіптік құрастыру
Инвестициялық жоба үшін инвестициялық преференциялардың келесі түрлері қарастырылған:
1) импортқа кедендік баждар мен қосылған құн салығын төлеуден босату;
2) мемлекеттік заттай гранттар - мемлекеттік заттай гранттың шекті мөлшері Қазақстан Республикасының заңды тұлғасының негізгі құралдарына салынған инвестициялар көлемінің отыз пайызынан аспайды (жер, ғимараттар, құрылыстар, машиналар мен жабдықтар, компьютерлер, өлшеу және реттеу құралдары мен құрылғылары, көлік құралдары) (жеңіл автомобильдерден басқа), өндірістік және тұрмыстық жабдықтар).
Инвестициялық басым жоба үшін инвестициялық преференциялардың келесі түрлері қарастырылған:
1) салықтық преференциялар:
- корпорациялық табыс салығы;
- жер салығы;
- мүлік салығы;
2) инвестициялық субсидия;
3) кедендік баж салығынан босату;
4) мемлекеттік заттай гранттар.
Инвестициялық преференциялар түріндегі арнайы инвестициялық жоба үшін (бұдан әрі - арнайы инвестициялық жоба үшін инвестициялық преференциялар) салықтық жеңілдіктер беріледі:
- кедендік әкелу баждары;
- Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес салықтар.
Астана-1 IP-де тауарларға арналған декларацияның электронды көшірмесін толтыру кезінде келесі ерекшеліктер бар, атап айтқанда 36-бағандағы инвестициялық және арнайы инвестициялық келісімшарттардағы «преференциялар» бағанына сәйкес «IP», «IK», «SA» көрсетіледі. Кедендік төлемдерді төлеу бойынша жеңілдіктердің жіктеушісі 47-бағанда «БҰҰ» ретінде төлем әдісі көрсетіледі.
Еуразиялық экономикалық одақ (ЕАЭО) аясында ұлттық өндірушілерді үшінші елдерден тауарлар әкелуге қатысты қорғауды қолданудың бірыңғай тетігі құрылды.
1) арнайы қорғаныс шарасы - ЕАЭО біртұтас кедендік аумағына импорттың ұлғаюын шектеу шарасы. Ол алдын-ала арнайы бажды қоса алғанда, импорттық квотаны (сандық шектеу) немесе арнайы бажды енгізу арқылы қолданылады.
2) демпингке қарсы шара - ЕАЭО бірыңғай кедендік аумағына демпингтік импортқа қарсы тұру шарасы. Бұл алдын-ала бажды қосқандағы демпингке қарсы бажды енгізу немесе экспорттаушы қабылдаған бағалық міндеттемелерді бекіту арқылы қолданылады.
Арнайы қорғаныс, демпингке қарсы және өтемақы шараларын қолдану тәртібі Еуразиялық экономикалық одақ (Шарт) туралы Шарттың 48 және 49-баптарында, сондай-ақ Шартқа 8-қосымшада - Үшінші елдерге қатысты арнайы қорғау, демпингке қарсы және өтем шараларын қолдану туралы хаттамада айқындалған.
Шарттың 48-бабына сәйкес, арнайы қорғау, демпингке қарсы немесе өтемақы шараларын қолдану, арнайы қорғау, демпингке қарсы немесе өтемақы шараларын өзгерту немесе жою немесе шараны қолданбау туралы шешімді қосымшаға сәйкес жүргізілген тергеу нәтижелері бойынша Еуразиялық экономикалық комиссия (ЕЭК) қабылдайды. Келісімге № 8.
Мүше елдерде қорғаныс тергеулер ұлттық деңгейде жүргізілмейді. Еуразиялық экономикалық одақ аясында арнайы қорғаныс, демпингке қарсы және өтемақы тергеулер жүргізу, сондай-ақ арнайы қорғаныс, демпингке қарсы және арнайы қорғау құралдарын қолдану туралы шешім қабылдау.
Келісімде Одақ шартын, Одақ шеңберіндегі халықаралық шарттарды және (немесе) одақ органдарының шешімдерін орындауға байланысты даулар бойынша үшінші елдердің кәсіпкерлік субъектілерінің Еуразиялық экономикалық одақ сотына жүгіну мүмкіндігі қарастырылған. Бұл арнайы қорғаныс, демпингке қарсы немесе өтемақы шараларын қолдануға қатысты дауларға қатысты.
Арнайы қорғаныс, демпингке қарсы тауарларды кеден органдары импорттық кедендік алымдарға қосымша алады.
Астана-1 IP-де тауарларға арналған декларацияның электрондық көшірмесін толтыру кезінде келесі толтырушылық белгілер бар, атап айтқанда 33-бағанда «Тауар коды» қорғау және демпингке қарсы баждарды есептеу кезінде, үшінші тарауда қорғаныс және демпингке қарсы баждардың қосымша коды көрсетіледі. 47 төлемәдісін «БҰҰ» көрсетеді.