Жарияланған күні: 06.03.2020 10:13
Өзгертілген күні: 06.03.2020 10:16
 
Сұрақ: Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 27 маусымдағы № 449 «Төмен рентабельді, жоғары тұтқыр, су басқан, өнімділігі төмен және өндірілетін, Республика Үкіметіне өзгертулер мен толықтырулар енгізілетін көмірсутек шикізаты кен орындарының (кен орындары, кен орны бөлігі) тізбесін бекіту туралы» қаулысына сәйкес Қазақстан Республикасының 2018 жылғы 18 сәуірдегі № 204 «Көмірсутек шикізатының кен орындарын (кен орындары, кен орындарының бөлігі) төмен маржалы деп жіктеу ережесін бекіту туралы» зығырдан жасалған, жоғары тұтқыр, батпақты, кірісі аз және пайдалы қазбаларды өндіруге салынатын салыққа қатысты рәсімдер »және Қазақстан Республикасы Үкіметінің кейбір шешімдерін жарамсыз деп тану,« А »және« В »депозиттері 1 қаңтардан бастап« төмен рентабельді депозиттерге » бөлінген. 2017 жылы, 2018 жылдың 1 қаңтарына дейін тау-кен өндірісі үшін тариф 0,65% деңгейінде белгіленді. Ішкі нарықта сатқан кезде немесе оны жеке қажеттіліктер үшін пайдаланғанда, 0,65% деңгейіне төмендетілген коэффициент қолданылады ма?
Жауап: Салық кодексінің 720-бабының 4-тармағына сәйкес кен орнын (өрістер тобы, өрістің бір бөлігі) төмен рентабельді, жоғары тұтқыр, су басқан, табысы аз және таусылған деп жіктеу тәртібін, олардың тізбесі мен пайдалы қазбаларды өндіру салығы бойынша салық салу тәртібін Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайды.
Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысымен белгіленген ПҚӨС-ға қатысты салық салу рәсіміне сәйкес төмендету коэффициенттерін қолдану қарастырылмаған.
 
Сұрақ: Келісімшарттан лицензиялық режимге өткен жағдайда жеке салық есебін жүргізуді жалғастыру қажет пе?
Жауап: Ия, бөлек есеп жүргізу міндеттемесі сақталады.
 
Сұрақ: Лицензиялық режимге ауысқан кезде бір келісімшарттан бірнеше лицензия құрылды. Сонымен бөлек салық есебін қалай жүргізу керек?
Жауап:Салық есебі әр лицензия бойынша бөлек жүргізіледі.
 
Сұрақ: Жер асты суларының ысыраптарының көлеміне пайдалы қазбаларды өндіру салығын төлеу қажет пе?
Жауап: 2008 жылғы 10 желтоқсандағы Салық кодексінің 330-бабына сәйкес пайдалы қазбаларды өндіру салығын жер қойнауын пайдаланушы Қазақстан Республикасында өндірілетін минералды шикізаттың, мұнайдың, жер асты суларының және емдік балшықтың әр түріне жеке төлейді.
ПҚӨС келесі жағдайларда төленбейді:
1) жер асты суларын ұстап тұру үшін жер қойнауына қайта айдау кезінде
резервуардағы қысым және соратын техногендік су;
2) жеке тау-кен жер асты сулары арқылы
алынған жер асты сулары кәсіпкерлік қызметте пайдаланылмаса, оған меншік құқығымен, жер пайдалану құқығымен және жер учаскесіне өзге де құқықтармен тиесілі жер учаскесі;
3) мемлекеттік мекемелер өз қажеттіліктері үшін алатын жер асты сулары үшін.
Салық кодексінің 340-бабы - салық кезеңі ішінде жер қойнауын пайдаланушы өндірген жер асты суларының физикалық көлемі.
Салық кодексінің 342-бабының 2-тармағына сәйкес, жер асты суларында минералды өндіру салығы республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында өндірілген жер асты суларының 1 текше метріне есептелген айлық есептік көрсеткіш (АЕК) мөлшерінде белгіленеді. (Бұл норма 2016 жылдың 1 қаңтарынан бастап күшіне енді).
Салық кодексінің 342-бабының 2-тармағына кестенің №1 жолында, осы кестенің 2-12-жолдарында көрсетілген жер асты суларын қоспағанда, жер қойнауын пайдаланушы өндіретін жерасты суларына ставка 1 АЕК құрайды.
Жоғарыдағы кестенің 2-12-жолдарында жер қойнауын пайдаланушы өндіретін жерасты суларының шығындары бөлек көрсетілмейді.
Жоғарыда айтылғандардың негізінде жер қойнауын пайдаланушы өндіретін жер асты суларының жоғалуына 1 текше метр үшін 1 АЕК мөлшерінде салық салынуы керек.
 
Сұрақ: Қандай жағдайларда салықтық бақылау жүргізіледі?
Жауап:«Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының 2017 жылғы 25 желтоқсандағы Кодексінің (Салық кодексі) 129-бабына сәйкес салықтық бақылау мыналардан тұрады:
1) ірі салық төлеушілердің мониторингі;
2) көлденең бақылау.
Ірі салық төлеушілердің бақылауына жататын жағдайлар Салық кодексінің 130-бабында қарастырылған.
Көлденең бақылау ережелері Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 7 желтоқсандағы № 1060 бұйрығымен бекітілген.
 
Сұрақ: Жеке практикамен айналасушыға  салықтық бақылау мүмкін бе?
Жауап: Салық кодексіне сәйкес жеке практик маман жеке нотариус, жеке сот орындаушысы, адвокат, кәсіби медиатор болып табылады, ал салықтық бақылау коммерциялық ұйымдар болып табылатын салық төлеушілерге қатысты жүзеге асырылады. Осыған байланысты, жеке практикамен айналасушыға қатысты салықтық мониторинг жүргізу мүмкін емес.
 
Сұрақ: Технологиялық еріксіз жанатын шикі газдың көлеміне ПҚӨС салығын есептеу үшін шикі газдың бағасы қалай анықталады?
Жауап: ҚР 12.25.2017 жылғы Кодексінің 736-бабының 2-тармағына сәйкес. «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» (бұдан әрі - Салық кодексі) өндірілген минералды шикізаттың, көмірсутектерінің, жер асты суларының және дәрілік балшықтардың барлық түрлеріне пайдалы қазбаларды өндіруге салынатын өндіру түріне қарамастан, белгіленген мөлшерде және тәртіппен төленеді. осы тарау.
Салық кодексінің 739-бабы 2-тармағының 8) тармақшасына сәйкес, тауарлық көмірсутектер - бұл жер қойнауын пайдаланушы салық кезеңі ішінде өндірілген жалпы көлем, көмірсутек шикізатын жер қойнауын пайдалануға арналған әрбір жеке келісімшарт бойынша осы мұнайдың, шикі газдың және ілеспе газдың көлемін шегергенде, осы тармақтың 1) - 7) тармақшаларында көрсетілген. егер осы бапта өзгеше көзделмесе, тармақ.
Салық кодексінің 741-бабының 2-тармағына сәйкес, салық кезеңі үшін жер қойнауын пайдаланушы әрбір жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарт бойынша өндірілетін тауарлық көмірсутектердің құны өндірілетін тауарлық көмірсутектер көлемінің және осы кезеңнің 3-тармағында көрсетілген тәртіппен салық кезеңі үшін есептелген әлемдік бірлігінің бағасы ретінде айқындалады.
Сонымен, ұңғыма объектілерін сынау кезінде жағылған шикі газдың өндірісіне шикізат бірлігінің әлемдік бағасы негізінде минералды шикізат өндіруге салық салынады.
 
Сұрақ:
Егер компаниясының құрылтайшысы шетелдік компания болып табылса, Қазақстан компаниялары халықаралық тобқа қатысуы туралы өтініш ұсыну қажеттілігі бойынша міндеттемелері туындайды ма?
Жауап:
"Трансферттік баға белгілеу туралы" Қазақстан Республикасының 2008 жылғы 5 шілдедегі №67-IV Заңының 5-1-бабы 2-тармағының 3) тармақшасына сәйкес, Қазақстан компаниясында  көрсетілген Заңға сәйкес трансферттік баға белгілеу бойынша есептілікті ұсыну жөніндегі уәкілетті органның міндеті немесе талабы болған кезде ғана халықаралық топқа қатысу туралы өтінішті табыс ету бойынша міндеттемелер туындауы мүмкін
 
Сұрақ: Егер компания шетелдік қатысумен еншілес ұйым болса және осы заңды тұлғаның құрылтайшысы шетелдік заңды тұлға болса, компания уәкілетті органға мемлекетаралық есеп беруді ұсынуға міндетті ме?
Жауап: «Трансферттік баға белгілеу туралы» Қазақстан Республикасының 2008 жылғы 5 шілдедегі № 67-IV Заңының 7-3-бабына сәйкес, халықаралық есепті ұсыну міндеті халықаралық топтың келесі мүшелеріне жүктелген:
1) Қазақстан Республикасының резиденті болып табылатын халықаралық топтың бас компаниясы;
2) халықаралық топтың уәкілетті мүшесі (егер осы тармақтың 1) тармақшасында аталған халықаралық топтың бас компаниясы халықаралық топтың осындай мүшесіне халықаралық есеп ұсынуға уәкілеттік берген болса).
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, еншілес ұйымның мемлекетішілік есеп беруді ұсыну міндеттемесі жоқ, еншілес компания